دسته‌ها
شنیدنی‌ها

دانلود ربنا محزون استاد محمد اللیثی [رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا]

استاد محمد اللیثی، قاری شهیر معاصر در سال ۱۹۵۲ میلادی در روستای نخاس از توابع شهر زقازیق در استان شرقی مصر به دنیا آمد و در خانواده ای قرآنی رشد و تربیت یافت. وی در سنین نوجوانی از جمله قاریان مطرح قرآن در کشور خود شد. در ادامه همراه سایت نوجوانیا باشید…

دانلود ربنا محزون استاد محمد اللیثی

مردم از صدای زیبا و نفس طولانی محمد در تلاوت قرآن کریم شگفت زده شده و باور نمی کردند که جوانی مانند او بتواند از قاریان بزرگی مانند استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد، استاد مصطفی اسماعیل، استاد محمد رفعت، استاد کامل یوسف بهتیمی و استاد سعید عبدالصمد الزناتی، آن هم با آن دقت و ظرافت تقلید کند.

محمد الیثی در سال ۱۹۸۴ میلادی توانست مجوز تلاوت در رادیو مصر را دریافت کند و از آن پس بودکه شهرتش به سراسر مصر رسید و همه نیز او را به عنوان قاری ممتاز شناختند و پس از آن برای تلاوت راهی کشورهای مختلف از جمله ایران شد.

یکی از معروف ترین تلاوت های مرحوم لیثی، تلاوت آیات ۱۸۹ تا ۱۹۵ سوره آل عمران است که در ایران اجرا شد و در اذهان ماندگار شد.

چند سال پیش، آقای محسن موسوی بلده، استاد قرآن کریم در برنامه ای رادیویی به ذکر از این تلاوت خاطره انگیز پرداخت.

بلده گفت: ایام محرم بود و در دانشگاه علوم و فنون فارابی مراسم قرائت زیارت عاشورا برپا بود، علی فراهانی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) پس از زیارت عاشورا در ذکر مصیبت در مقام بیات، سلام بر امام حسین(ع) را خواند که در همان لحظه استاد محمد اللیثی دستمالی را جلوی صورت گرفته و گریه می‌کرد به طوری که شانه‌ها و بدنش می‌لرزید.

پس از این ذکر مصیبت استاد لیثی با همان حال غریب و بغض کرده و با چشمانی نمناک آماده تلاوت قرآن کریم شد و در ابتدای این تلاوت حالت حزن و بغض آلودگی مشهود است. وی آیات ۱۸۹ تا ۱۹۵ سوره مبارکه «آل‌عمران» را با تأسی و الهام از ذکر توسل از مقام شامخ «اباعبدالله(ع)» در مقام بیات و اوج و فرودهای خاص تلاوت کرد.

وی با اشاره به تلاوت بغض‌آلود اللیثی گفت: در این تلاوت زمانی که استاد محمد اللیثی به آیه رَبَّنا إِنَّکَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ وَ ما لِلظَّالِمینَ مِنْ أَنْصارٍ، رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِیاً یُنادی لِلْإیمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الْأَبْرارِ، رَبَّنا وَ آتِنا ما وَعَدْتَنا عَلی رُسُلِکَ وَ لا تُخْزِنا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ می‌رسد چنان با سوز و بغض در گلو تلاوت می‌کند که فضای عجیبی ایجاد می‌شود.

موسوی‌بلده در ادامه افزود: بنا بر گفته خود لیثی، این تلاوت ماندگارترین تلاوتش بوده، وی قاری اهل سنت بود اما دوست داشتن اهل‌بیت (ع) در بین مسلمانان همگانی است و اعتقاد قلبی دارم که قاریان قرآن کریم چه شیعه و چه سنی در هرکجا که تلاوت خود را به محبت اهل‌بیت (ع) گره زدند تلاوتی ماندگار و اثرگذار شد. تأثیر ذکر مصیبت امام‌حسین(ع) و یاران وفادارش چنان این قاری مصری را منقلب کرد که تا دو روز پس از حضور در آن مجلس نیز روی پای خود می‌زد و اسم سیدالشهداء را صدا میزد و دائم دخیلک یا عباس، دخیلک یا عباس می‌گفت.

این تلاوت و ربنا ی لیثی چنان تاثیرگذار بود که اساتید تلاوت مصر پس از آن، وی را از جمله اساتید مسلم قرائت دانسته و جایگاه او در این هنر تثبیت شد. خود لیثی نیز در اواخر عمر خود، تلاوتی که در ایران و پس از ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) را داشت ماندگارترین تلاوت خود دانست.

استاد محمد اللیثی ، ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ دار فانی را وداع گفت. روحشان قرین رحمت الهی ان شاالله و همنشین حضرت رسول الله ( ص ) در بهشت باشند ان شاالله.


ربنا زیبا استاد لیثی را می توانید در ادامه گوش دهید.

شنیدن نسخه ۳ دقیقه :

دانلود ربنا زیبا

نسخه 3 دقیقه ای | حجم دو مگابایت | دانلود | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مگا | لینک مدیافایر

نسخه ۱۵ دقیقه ای | حجم سه مگابایت | دانلود | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مگا | لینک مدیافایر


در این دوران خطرناک ، وجود رسانه‌هایی همچون سایت بنیانا و سایت نوجوانیا به عنوان رسانه جویای حقیقت و تولید کننده محتوا ضروری است. ما به هیچ نهاد یا سازمانی وابستگی نداریم و برای درآمد از تبلیغات استفاده نمی‌کنیم ، به این معنی که رسانه ما عاری از نفوذ و سیاسی و عاری از تبلیغات است – این ما را متفاوت می کند. سایت نوجوانیا و سایت بنیانا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. شما می‌توانید با فقط هزار تومان از تیم تحریریه سایت بنیانا و سایت نوجوانیا پشتیبانی کنید. – فقط یک دقیقه طول می کشد. اگر می توانید ، لطفاً هر ماه با مبلغ معمولی از ما حمایت کنید. متشکریم.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات