دسته‌ها
نوشته ها

دوازده دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب و صالح و سالم + ویدیو

همه دختر و پسر هایی که ازدواج می کنند قبل از آشنا شدن با هم تا بعد از ازدواج و حتی بعد از به دنیا آمدن اولین هدیه خدا به فکر داشتن فرزندانی هستند که با ادب باشد با نظم باشد رعایت حلال و حرام را بفهمد و… خود شما تابحال چند بار شده وقتی بچه های کوچک بقیه رو موقع نماز تو مسجد محل دیده باشین و دلتون غنج زده باشه و خواهان باشید که ای کاش منم همچین بچه هایی داشته باشم که خودشون سرباز اسلام باشن و بعد از رفتن والدین هم کلی براشون ثواب بفرستند .

برنامه سمت خدا شبکه سه سیما با حضور استاد بهشتی برگزار شد که در پایان هم  دوازده دعای قرآنی برای داشتن فرزندان خوب و صالح و سالم در کانال سروش برنامه منتشر شد . امیدواریم مفید باشه . همراه نوجوانیا باشید 

دعای اول

« هُنالِکَ دَعا زَکَرِيَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لي مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّکَ سَميعُ الدُّعاءِ »

در آنجا بود که زکریا ، ( با مشاهده آن همه شایستگی در مریم ، ) پروردگار خویش را خواند و عرض کرد: «خداوندا! از طرف خود ، فرزند پاکیزه ای ( نیز ) به من عطا فرما ، که تو دعا را می شنوی!»

سوره آل عمران ، آیه ۳۸

دعای دوم

« رَبِّ هَبْ لي مِنَ الصَّالِحينَ »

پروردگارا! به من از صالحان [ فرزندان صالح ] ببخش!»

سوره صافات ، آیه ۱۰۰

دعای سوم

« رَبِّ اجْعَلْني مُقيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ »

پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده ، و از فرزندانم ( نیز چنین فرما ) ، پروردگارا: دعای مرا بپذیر!

سوره ابراهیم ، آیه ۴۰

دعای چهارم

« وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْني وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ »

( به یاد آورید ) زمانی را که ابراهیم گفت: «پروردگارا! این شهر [ مکّه ] را شهر امنی قرار ده! و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور نگاه دار!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۵

**

دعای پنجم

« رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ کَثيراً مِنَ النَّاسِ فَمَنْ تَبِعَني فَإِنَّهُ مِنِّي وَ مَنْ عَصاني فَإِنَّکَ غَفُورٌ رَحيمٌ »

پروردگارا! آنها [ بتها ] بسیاری از مردم را گمراه ساختند! هر کس از من پیروی کند از من است و هر کس نافرمانی من کند ، تو بخشنده و مهربانی!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۶

دعای ششم و هفتم

« رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ »

پروردگارا! من بعضی از فرزندانم را در سرزمین بی‌آب و علفی، در کنار خانه‌ای که حرم توست، ساکن ساختم تا نماز را برپا دارند؛ تو دلهای گروهی از مردم را متوجّه آنها ساز؛ و از ثمرات به آنها روزی ده؛ شاید آنان شکر تو را بجای آورند!

سوره ابراهیم ، آیه ۳۷

دعای هشتم

« وَ إِذِ ابْتَلي إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ »

(به خاطر آورید) هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانی قرار بده!)» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمکاران نمی‌رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند)».

سوره بقره ، آیه ۱۲۴

دعای نهم

« وَ اجْعَلْ لي لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرينَ »

و برای من در میان امّتهای آینده ، زبان صدق ( و ذکر خیری ) قرار ده!

سوره شعراء ، آیه ۸۴

دعای دهم

« قالَ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَ اشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْباً وَ لَمْ أَکُنْ بِدُعائِکَ رَبِّ شَقِيًّا » (۴)

« وَ إِنِّي خِفْتُ الْمَوالِيَ مِنْ وَرائي وَ کانَتِ امْرَأَتي عاقِراً فَهَبْ لي مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا » (۵)

گفت: «پروردگارا! استخوانم سست شده و شعله پیری تمام سرم را فراگرفته و من هرگز در دعای تو ، از اجابت محروم نبوده ام! (۴)

و من از بستگانم بعد از خودم بیمناکم ( که حق پاسداری از آیین تو را نگاه ندارند ) ! و ( از طرفی ) همسرم نازا و عقیم است تو از نزد خود جانشینی به من ببخش … (۵)

سوره مریم ، آیات ۴ و ۵

دعای یازدهم

« وَ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً »

و کسانی که می گویند: «پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنی چشم ما قرار ده ، و ما را برای پرهیزگاران پیشوا گردان!»

سوره فرقان ، آیه ۷۴

دعای دوازدهم

« رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَيْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ »

پروردگارا! ما را تسلیم فرمان خود قرار ده! و از دودمان ما ، امتی که تسلیم فرمانت باشند ، به وجود آور! و طرز عبادتمان را به ما نشان ده و توبه ما را بپذیر ، که تو توبه پذیر و مهربانی!

سوره بقره ، آیه ۱۲۸

ویدیو » خدایا! فرزندانی پاک به ما عطا کن چگونه فرزندانی پاک داشته باشیم؟ #حجت_الاسلام_بهشتی

ویدیو در دیدستان | ویدیو در روشنگری

سمت خدا » شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ ؛ شبکه سه سیما سایت سمت خدا » samtekhoda.tv3.ir کانال سمت خدا در سروش » splus.ir/samtekhoda3
کانال سمت خدا در ایتا : eitaa.com/samtekhoda3


در ادامه بخوانید »»

چگونه دختری خوب و همسری ایده آل برای آینده تربیت کنیم ؟

 راهنمای جامع تربیت کودک و نوجوان در مهدکودک و دبستان برای والدین [با محوریت مدیریت تمایلات] [ +نسخه مناسب موبایل ]


در این دوران خطرناک ، وجود رسانه‌هایی همچون سایت بنیانا و سایت نوجوانیا به عنوان رسانه جویای حقیقت و تولید کننده محتوا ضروری است. ما به هیچ نهاد یا سازمانی وابستگی نداریم و برای درآمد از تبلیغات استفاده نمی‌کنیم ، به این معنی که رسانه ما عاری از نفوذ و سیاسی و عاری از تبلیغات است – این ما را متفاوت می کند. سایت نوجوانیا و سایت بنیانا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. شما می‌توانید با فقط هزار تومان از تیم تحریریه سایت بنیانا و سایت نوجوانیا پشتیبانی کنید. – فقط یک دقیقه طول می کشد. اگر می توانید ، لطفاً هر ماه با مبلغ معمولی از ما حمایت کنید. متشکریم.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات