دسته‌ها
نوشته ها

📄بررسی کلیپی که با اسم “لحظه انفجار سایت نطنز” دست‌به‌دست می‌شود [🛑 انتشار یک فیلم از انفجار در چین جای حادثه نطنز ]


🔹اخیرا فیلمی با عنوان ” لحظه انفجار سایت هسته‌ای نطنز ” در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

🔹 در این کلیپ، لحظه انفجار یک سازه، نمایش داده شده است که برخی‌ آن‌را به حادثه اخیر در مجتمع نطنز مرتبط کرده و در حال دست‌به‌دست‌کردن آن در فضای مجازی هستند.

🔸اما با بررسی‌های انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، کلیپ منتشرشده قدیمی است و هیچ‌گونه ارتباطی با حادثه‌ روز گذشته در سایت هسته‌ای نطنز ندارد و فضای سبز موجود در اطراف محل انفجار در کلیپ مذکور، نشان می‌دهد که این محل، مجتمع غنی‌سازی نطنز نیست.

🔸همچنین مشخص شد فیلم کامل این کلیپ، نخستین بار در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان “انفجار نیروگاه گاز چین” توسط یکی از کاربران یوتیوب منتشر شده است و کاربران دیگر در بخش کامنت‌های این کلیپ در یوتیوب، نظراتی در رابطه با ساختگی بودن فیلم یا کنترل‌شده بودن این انفجار نوشته‌اند و حتی به مناطق احتمالی وقوع این حادثه در چین نیز اشاره کرده‌اند.

🔸گفتنی است فیلم مذکور، سال گذشته نیز پس از حادثه تیر ماه در سایت هسته‌ای نطنز نیز با همین عنوان منتشر شده بود. مراقب باشیم بازنشر کننده دروغ های مجازی نباشیم

منبع : مرکز مقابله با شایعات سایبری


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات