دسته‌ها
نوشته ها

سینمای ایران و طوفان الاقصی ؛ کدام فیلم ساز حمایت عملی از کودکان غزه آغاز را می کند؟

بیش از ۷۵ سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل می‌گذرد و خانه و کاشانه مردم فلسطین در طی این مدت بارها و بارها توسط نظامیان کودک‌کش اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته و کودکان و زنان و مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده‌اند. {در ادامه مطلب همراه نوجوانیا باشید}

امروز هم صهیونیست‌ها با پشتیبانی و کمک آمریکا دست به یک جنایت بزرگ زده‌اند که هنوز هم ادامه دارد.

این رژیم خونخوار در پی شکست در عملیات پیروزمندانه « طوفان الاقصی » که توسط نیروهای مقاومت فلسطین اتفاق افتاد این روزها دیوانه وار با بمب‌های فسفری ممنوعه و خطرناک که توسط آمریکا دریافت کرده مناطق مسکونی و درمانی غزه را مورد هدف قرار می‌دهد و تاکنون هزاران کودک‌، زن و افراد سالمند را به شهادت رسانده است.

در این میان یقینا هنرمندان ما می‌توانند با تولید و ساخت آثار سینمایی که نشانگر جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی باشد و به نوعی افشاگر، فاجعه‌آفرینی اسرائیل غاصب در غزه را نشان دهد هموطنان و جهانیان را از این جنایات وحشیانه بیشتر آگاه کنند.

زبان هنر و به‌ویژه سینما می‌تواند به‌ مراتب رساتر حجم توحش و خوی ضدانسانی رژیم صهیونیستی را در دنیا به نمایش بگذارد.

اگرچه در سال‌های اخیر شاهد تولید آثار سینمایی در خصوص مظلومیت مردم فلسطین و جنایات اسرائیل در منطقه و به ‌ویژه در فلسطین اشغالی بوده‌ایم، اما به‌نظر می‌رسد که این آثار به تعداد انگشتان دست تولید شده‌اند و جا دارد که سینمای ایران با یک فضای جدید به سراغ تولید آثار سینمایی با قصه‌ها و داستان‌های برگرفته از فلسطین برود و در واقع در رابطه با موضوع فلسطین برای نسل کنونی جهان اطلاع‌رسانی کند.

امروز تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های جوان و با تجربه‌ای در کشور هستند که خواهان ساخت این نوع آثار سینمایی‌اند و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند انگیزه‌های لازم را برای ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع فلسطین و غزه را به آنها بدهد.

به ویژه در این شرایط با توجه به جنایات وسیع و فاجعه بار در فلسطین و غزه از سوی آمریکا و اسرائیل و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین ضرورت دارد که سینمای ما به‌سمت ساخت آثار سینمایی در ژانر مقاومت مردم فلسطین برود.

قصه مقاومت این روزهای مردم مظلوم فلسطین در غزه که حاضر نیستند خانه و کاشانه خود را ترک کنند و تا آخرین قطره خون خود در مقابل اشغالگران اسرائیل غاصب و آمریکایی‌ها ایستاده‌اند و مردانه می‌جنگند شاید همان کلید واژه‌ای باشد که می‌تواند در تولید آثار فاخر سینمایی برای تهیه‌کنندگان و سازندگان آثار سینمایی منبع الهام‌بخشی محسوب شود.

این موضوع، با توجه به موج حمایت روزافزون مردم جهان از فلسطین، می‌تواند بازار خوبی هم برای فیلم‌های ضدصهیونیستی سینمای ایران فراهم کند.

به هرصورت هنرمندان سینماگر ما امروز وظیفه سنگینی بردوش دارند و نیاز هست که نهادهای مربوطه امکانات لازم را برای تولید آثار سینمایی در ژانر مقاومت و مظلومیت فلسطین در اختیار تولیدکنندگان آثار سینمایی قرار دهد.

امروز دشمنان حق و حقیقت با همه دسیسه‌ها و ابزارها به جنگ علیه مظلومان جهان که در حال حاضر مردم بی‌پناه فلسطین هستند رفته و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا منطقه را به آشوب کشیده است.

در واقع اسرائیل با دست‌های خون آلود هرروز به وسعت جنایاتش می‌افزاید. بنابراین لازم است هنرمندان کشورمان با یک حرکت انقلابی و طوفانی و برای کمک به مردم مظلوم فلسطین از ابزار سینما استفاده کنند و با ساخت فیلم‌های سینمایی از وقایع غزه و فلسطین اشغالی و مردم آزاده جهان را با جنایات رژیم صهیونیستی آگاه سازند

در همین مدت بیش از یک ماهی که از جنایات رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا در کشتار مردم بی‌پناه غزه می‌گذرد هنرمندان کشورمان با محکوم نمودن این جنایات آمادگی‌شان را برای تولید آثار هنری در همه زمینه‌ها اعلام کرده‌اند که در این بین سینماگران ایران هم پا به پای سایر هنرمندان با اعلام آمادگی خواهان ساخت آثار سینمایی با موضوع فلسطین و افشای جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

به هرحال یقینا تولید آثار سینمایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و روایت قصه غزه با زبان هنر و در ژانر سینمایی موجب خفت و خواری رژیم صهیونیستی در دنیا خواهد شد.

آنچه امروز می‌تواند رژیم اشغالگر اسرائیل را در جهان منزوی و ذلیل کند رسانه‌ها هستند و همین طورکه در حال حاضر رسانه‌های جهان توانستند تظاهرات و راهپیمایی مردم سراسر جهان را به تصویر کشیده و از شبکه‌های خود پخش کنند

یقینا رسانه‌ای مثل سینما هم می‌تواند در این خصوص ادای دینی داشته باشد و در واقع وارد عرصه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شود‌، سینمای ایران در واقع در رابطه با ساخت آثار فاخر در مورد فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل تاکنون کم کار بوده و نیاز هست که تحولی اساسی در این خصوص در سینمای ا یران شکل گیرد و سازندگان آثار سینمایی کشور به سراغ تولید فیلم‌های سینمایی در ژانر مقاومت و به‌ویژه فلسطین بروند.

نویسنده : رسول شمالی ورزنده – روزنامه کیهان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات