دسته‌ها
پیوندها

دعوت استاد یامین پور به شنیدن 40 جلسه درس استاد فیاض بخش درباره علامه طباطبایی (ره)

به گزارش رسانه نوجوانیا ؛ استاد یامین پور عزیز در کانال شون ( https://t.me/yaminpour ) با نشر مطلبی همراهان کانال رو دعوت به دانلود و گوش دادن 40 فایل صوتی از استاد فیاض بخش کردند … بخوانید :

💠دوستان جوانی که به دنبال یک دوره فشرده مباحث معرفتی و سلوکی هستند پیشنهاد میکنم این ۴۰ جلسه درس استاد فیاض بخش رو در آستانه ماه رجب گوش کنند👇
https://www.jelveh.org/Media/Detail/3273

بریم دانلود کنیم و بشنویم ، نظرتون چیه؟

سایت موسسه جلوه نور علوی درباره این 40 جلسه چنین نوشته است :

آنچه در این فایل‌ها ارائه شده، مجموعۀ مباحث «فلسفۀ اخلاق توحیدی» است که استاد فیاض بخش طی سال‎‌های 94 تا 96 و در ادامۀ جلسات «شرح حدیث معراج» ارائه نمودند. شرح حدیث معراج (که با تکیه بر کتاب سر الاسراء، تألیف مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور انجام می‌گرفت) شامل مباحث متنوع اخلاقی است[1] که قریب به 10 سال طول کشیده بود و بحث در اواسط حدیث قرار داشت. استاد فیاض بخش در اواسط سال 94، روند شرح حدیث را متوقف کردند و مبحث دیگری را باز نمودند. ایشان دلیل این مطلب را چنین توضیح می‌دهند:

«اگر فلسفۀ اخلاق توحیدی تبیین نشود، بسیاری از مطالب حدیث معراج قابل فهم نخواهد بود. از همین روست که مرحوم استاد سعادت‌پرور هم در مقدمۀ کتاب سرالاسراء و قبل از ورود به شرح حدیث معراج، به تشریح فلسفۀ اخلاق توحیدی در فرهنگ تربیتی مرحوم علامۀ طباطبایی(ره) پرداخته‌اند. شاید شرح و تبیین این مطلب، از شرح خود حدیث معراج مهم‌تر باشد؛ چرا که از این طریق روشن می‌گردد که نگاه اساتید ما به این حدیث شریف، با نگاه دیگران که آن را شرح می‌دهند چقدر متفاوت است.»

«در اینجا قصد داریم اصولی را که مکتب تربیتی مرحوم علامه بر آن‌ها بنا شده تبیین نماییم. باید گفت که متأسفانه این مکتب، چه در زمان حیات و چه بعد از رحلت ایشان، به طور مستقل مورد بحث قرار نگرفته است؛ گرچه به صورت پراکنده در آثار نوشتاری مرحوم علامه موجود است؛ مثلاً ایشان در لابلای تفسیر المیزان، به شکلی رمزگونه و اشاره‌وار به تشریح اخلاق توحیدی پرداختند؛ همچنین در رسالۀ الولایة نیز با همان پرده‌پوشی به طرح موضوع پرداخته‌اند؛ در حالی که این جزوه در زمان حیات علامه انتشار نیافت و ایشان فقط به برخی از شاگردان اجازۀ استنساخ از آن را داده بودند.»

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات