دسته‌ها
نوشته ها

ثبت نام جامعه الزهرا ؛ ثبت نام تا ۲۰ دی ۱۴۰۱ تمدید شد…

در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران و مسئولین جامعه الزهرا سلام‌ الله‌ علیها برنامه زمانی شروع و پایان ثبت نام و پذیرش این موسسه اعلام شد … در ادامه مشروح این خبر را می خوانیم. همراه NOJAVANIA باشید

بروز رسانی نهم دی ماه ۱۴۰۱ :‌ به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم اشرف السادات ارمکان در گفتگو با واحد خبر با اشاره به پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل، عنوان کرد: مهلت ثبت نام در آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا ۲۰ دی تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم اشرف السادات ارمکان در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل)» که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، و خیرمقدم به اصحاب رسانه که به عنوان خط مقدم این جنگ ترکیبی قرار گرفتند، عنوان کرد:

پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق آیه ۱۲۲ سوره توبه برنامه ریزی و جمع بندی شده است که خداوند متعال می‌فرماید: «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ؛ شایسته نیست مؤمنان همگی کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آنها را بیم دهند؟!».

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه خداوند مسیر راه پذیرش حوزه‌های علمیه را ترسیم کرده است، اظهار داشت: فصل الخطاب پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها این است که مسیر و بستری برای حضور تمام بانوانی که درد دین دارند و دوست دارند علوم اسلامی را یاد بگیرند، فراهم کند.

ارمکان با بیان اینکه در برنامه ریزی پذیرش سعی شده جامع نگر باشیم، افزود: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از ابتدای فعالیت خود طلاب ایرانی بومی و غیربومی و همچنین طلاب غیرایرانی از اقصی نقاط جهان داشته و دارد، تعداد زیادی از بانوان طلبه در خوابگاه حضور دارند و برنامه‌های ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده که با اهداف بلند جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همسویی دارد.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نامی آشنا و یک نهاد دینی با سابقه‌ای نزدیک به چهل سال است که دارای ساختار منسجم و امکانات مناسب و کادر متعهد و توانا است.

فراهم بودن شرایط تحصیل به شیوه‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی برای بانوان در جامعه الزهرا (س)

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به حضور بانوان طلبه در سطوح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، گفت: با توجه به شرایط بانوان به عنوان محور کانون خانواده، شرایط تحصیل به صورت حضوری تمام وقت و نیمه وقت در دو نوبت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده است.

ارمکان با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل، بیان داشت: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط تحصیل به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی با تصریح بر اینکه متقاضیان و داوطلبان حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند، مهلت ثبت نام را تا ۵ دی اعلام کرد و گفت: همه راهبری‌ها و روند ثبت نام در سامانه پذیرش بارگذاری شده و به داوطلبان توصیه می‌شود به موارد درج شده در سامانه توجه کنند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شرایط معاف از آزمون ورودی، گفت: شرایط پذیرش داوطلب معاف از آزمون در دفترچه اعلام شده است که باید به دفترچه راهنما مراجعه شود.

ارائه ۱۵ رشته و گرایش تحصیلی در مقطع سطح سه/ پنج رشته تحصیلی در مقطع سطح چهار

ارمکان به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۱۵ رشته و گرایش در مقطع تحصیلی سطح سه ارائه شده است، گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مقطع سطح سه در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع سطح سه، ۷۲ رشته دانشگاهی همسو وجود دارد که داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال در مقطع تحصیلی سطح چهار، پنج رشته تحصیلی تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، کلام اسلامی و حکمت متعالی ارائه شده است.

ارمکان در ادامه به امکانات رفاهی مناسب در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: امکانات مناسبی برای تحصیل بانوان در این مجموعه فراهم شده است، به گونه ای که دغدغه‌های یک بانو را برطرف می‌کند و بانوان در جایی تحصیل می‌کنند که علاوه بر مباحث علمی، نیازمندی‌های آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند و فرآیند مصاحبه جهت پذیرش نهایی بانوان طلبه، یادآور شد: در این فرآیند، استعدادسنجی در اولویت کارهای پذیرش قرار گرفته است.

توجه:
در صورتی که در هنگام اتصال به سامانه سنجش و پذیرش با پیام “اتصال شما خصوصی نیست” (your connection is not private) مواجه شدید لطفاً برای رفع مشکل به راهنمای ذیل مراجعه نمایید: دریافت راهنما

لینک های مرتبط با جامعه الزهرا سلام الله علیها

سایت جامعه الزهرا : https://www.jz.ac.ir

سایت پذیرش جامعه الزهرا + دانلود راهنما و دفترچه ها :‌ https://paziresh.jz.ac.ir

اگر هنگام ورود به سایت پذیرش با خطای مروگر گوگل مروم مواجه شدید، این صفحه را برای رفع خطا بخوانید


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات