دسته‌ها
نوشته ها شنیدنی‌ها

چگونه حجاب رعایت کنیم؟ دوست داشتن حجاب چگونه؟ [هفت مکان و 21 پیشنهاد برای دختران]

سلام به همراهان سایت نوجوانیا ؛ … قرآن کریم در 14 آیه زنان و دختران را به صورت‌های مختلف به حجاب امر کرده است. معروف‌ترین آن‌ها آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب است. هم چنین رعایت حجاب و داشتن حیا و عفت از توصیه‌هایی است که چهارده معصوم علیه السلام همیشه تکرار می‌کردند. در این صفحه از سایت نوجوانیا پیشنهادهایی برای اینکه چگونه حجاب را رعایت کنیم و در مکان های مختلف حضور پیدا کنیم ، برای‌تان نوشتیم… همراه ما باشید 🌺💚

أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ
مگر نمی‌داند که خدا او را می‌بیند؟!

آیه ۱۴ سوره علق

حریم من حجاب من [ بخش اول ] ؛ رعایت حجاب در گرما و تابستان

بشنوید:

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


هرسال، فصل داغ تابستان که از راه می‌رسد خانم‌ها برای سفت‌وسخت نگرفتن حجاب و بالا زدن آستین‌ها و نازک و سبک کردن مانتوهایشان بهانه‌ها و دلایل بیشتری دارند. به‌طوری‌که با کمی قدم زدن در خیابان‌ها و مراکز خرید شهرهای بزرگ می‌شود رسیدن فصل تابستان را حس کرد!

به‌هرحال نه گرمای تابستان قابل‌انکار است و نه سختی‌های رعایت حجاب کامل در این شرایط.

اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که وقتی بنا به ضرورتی در روزهای داغ فصل تابستان از خانه بیرون می‌آیند #حجاب لازم شرعی را که رعایت می‌کنند هیچ، چادرهای مشکی جذب‌کننده گرما را هم بر روی لباس‌هایشان تحمل می‌کنند. زن‌هایی که هرم گرمای تابستان آن‌ها را به یاد آتشی می‌اندازد که خدا به بندگان نافرمانش وعده داده است. آتشی میلیون‌ها بار سوزنده‌تر از گرمای تابستان!

📚 پیشنهاد :
لباس نخی و گشاد بپوشید.
در ساعات گرم روز از خانه بیرون نروید.
تا می‌توانید در سایه راه بروید.

🍀این هم دلیل :
در قرآن مجید آمده است: قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرّا.
بگو گرمای آتش جهنم سخت‌تر است.
سوره توبه، آیه ۸۱


رعایت حجاب در دانشگاه
رعایت حجاب در دانشگاه

حریم من حجاب من [بخش دوم] ؛ رعایت حجاب در دانشگاه

بشنوید »

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


دانشگاه در روزگار ما دیگر جایی اختصاصی برای نخبگان و ویژه عاشقان علم و تحقیق نیست. جایی است در امتداد دبستان و دبیرستان و البته با فضایی بی فرهنگ‌تر و مقرراتی کمتر و همراه با حضور جنس مخالف!

دختران محجوب و باحیای ما وقتی که وارد دانشگاه می‌شوند خود را در محیطی می‌یابند که عده‌ای جوان دختر و پسر در بحرانی‌ترین سال‌های عمرشان ازنظر بیولوژیکی در کنار هم «زندگی» می‌کنند. در میان کسانی که خیلی‌هایشان نه برای یافتن دانش که برای یافتن دوستان جدید و پر کردن وقت و فرار از روزمرگی و خانه‌نشینی و با گوشه چشمی به یافتن همسر آینده! یا گناه به دانشگاه آمده‌اند. محیطی بسیار مستعد برای نادیده گرفتن احکام خدا.

اما دخترانی هم هستند که در چنین فضایی مرعوب و تسلیم فضای ناسالم اطراف خود نمی‌شوند.

حواسشان هست که استاد و هم‌کلاسی نامحرم، همچنان نامحرم است. در مقابل مسخره شدن و امل نامیده شدن مقاومت می‌کنند و می‌دانند که خدا اجر استقامت در راه حق را به‌طور ویژه با آن‌ها حساب خواهد کرد.
.

🍀 پیشنهاد :
با جنس مخالف، جدی و متکبرانه برخورد کنید.
از خلوت با جنس مخالف در هر جایی بپرهیزید.
به پیام‌های شفاهی، کتبی و … افراد مزاحم توجه نکنید.
.
📚 این هم دلیل :

از پیامبر روایت شده است که:
إِیاکمْ وَالْخَلْوَةَ بِالنِّسَاءِ؛ وَالَّذِی نَفْسِی بِیدِهِ! مَا خلأ رَجُلٌ وَامْرَأَةٌ إِلا دَخَلَ الشَّیطان بَینَهُما.

از خلوت کردن با زنان بپرهیزید، قسم به آن خدایی که جانم در دست اوست مردی با زنی خلوت نمی‌کند؛ مگر اینکه شیطان وارد می‌شود.
مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۶۴


با هیچ کس غیر تو من، حرفی ندارم ... محرم ترین مرد جهانی در کنارم
با هیچ کس غیر تو من، حرفی ندارم … محرم ترین مرد جهانی در کنارم

حریم من حجاب من [ بخش سوم ] ؛ چگونگی رعایت حجاب در بازار

بشنوید »

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


بازار رفتن و خرید، از آن موقعیت‌هایی است که خانم‌ها معمولاً در مواجهه با نامحرم قرار می‌گیرند و خیلی وقت‌ها حریم محرم و نامحرم نادیده گرفته می‌شود.

مخصوصاً موقع چانه زدن‌ها و گفت‌وگو بر سر قیمت. موقعیتی که بعضی از خانم‌ها با استفاده از ویژگی‌های زنانه‌شان سعی می‌کنند موازنه قوا را به نفع خودشان تغییر بدهند و جنسی را که پسندیده‌اند به قیمتی که می‌خواهند با خود به خانه ببرند.

اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که در چنین موقعیت‌هایی در مقابل وسوسه‌ها تسلیم نمی‌شوند و حریم محرم و نامحرم را نگه می‌دارند. هم مواظبت می‌کنند که #حجاب شان کنار نرود و هم گفت‌وگو با فروشنده نامحرم را از حد ضرورت نمی‌گذرانند و هم حواسشان به رفتار و حرکات و سکناتشان هست که دل کسی را نلرزاند.
زن‌هایی که پیش از آن‌که با فروشنده معامله کنند با خدا معامله کرده‌اند. یک معامله پرسود با کلی جایزه ویژه.

🍀 پیشنهاد :
تنها به خرید نروید.
در چانه زدن زیاده‌روی نکنید.
جدی باشید.

📚 این هم دلیل :
از امام صادق روایت شده است که:
نَهَی نَبیِ أَنْ تَتَکلَّمَ الْمَرْأَةُ عِنْدَ غَیرِ زوج‌ها أَوْ غَیرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا أَکثَرَ مِنْ خَمْسِ کلِمَاتٍ مِمَّا لَا بُدَّ لَهَا مِنْه.

پیامبر نهی فرمودند که زن، نزد غیر همسرش یا غیر از خویشان محرمش بیش از پنج کلمه صحبت کند، آن مقدار هم برای ضرورت است.

من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۶


دوست داشتن حجاب

حریم من حجاب من [ بخش چهارم ] ؛ حجاب در استخدام و …

بشنوید »

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


شرط و شروط عجیب برخی شرکت‌های خصوصی در جذب و استخدام منشی و کارمند، سال‌هاست که در جامعه ما به یک رسم متداول اما غلط تبدیل شده. چاپ یک آگهی استخدام منشی با روابط عمومی بالا!

در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ و بعد هم زنگ تلفن که یکی پس از دیگری به صدا درمی‌آید و صف دختران جوان جویای کار. موقعیتی که بعضی‌ها را مجاب می‌کند برای به دست آوردن موقعیت شغلی از جاذبه‌های زنانه‌شان استفاده کنند و…

اما خیلی از دختران و زنان جوان هم هستند که در چنین موقعیت‌هایی از اعتقادات و بایدونبایدهایشان کوتاه نمی‌آیند و تسلیم بهانه‌هایی مثل نیاز به شغل نمی‌شوند.

آنان خوب می‌دانند که تمام موقعیت‌هایی که خدا بر سر راهشان قرار می‌دهد چیزی جز یک امتحان نیست. یک دوربین مخفی که خود خدا طراحی کرده تا رفتار آن‌ها را در آن موقعیت رصد کند و توی کارنامه‌شان ثبت کند.

🍀 پیشنهاد :
از خلوت با جنس مخالف در هر جایی بپرهیزید.
با جنس مخالف، جدی و متکبرانه برخورد کنید.
از موضع بی‌نیازی و استغنا برخورد کنید.

📚 این هم دلیل :
در قرآن مجید آمده است که:
فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَّعْرُوفا.

پس با ناز و کرشمه حرف نزنید تا کسی که دلش مریض است، مبادا به شما طمع کند! در کل، مؤدب و پسندیده حرف بزنید.
سوره احزاب، آیه ۳۲


بررسی آیه 33 سوره احزاب و بررسی آیه 29 سوره نور درباره حجاب و حیا

وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ
در خانه‌هایتان بمانید و مانند دوران جاهلیتِ گذشته، در کوچه و خیابان خودنمایی نکنید. نماز را با آدابش بخوانید و صدقه بدهید و از خدا و رسولش اطاعت کنید.
سوره احزاب آیه 33

📗توضیح :
تعبیر “جاهلیت گذشته” ، نشان می دهد جاهلیت دیگری هم در آینده در پیش است! در عصر کنونی تحقق این پیشگویی را در دنیای به اصطلاح متمدن می بینیم: فرهنگِ بی‌فرهنگی و بی‌بندوباری در جهان رواج دارد و ذهن های بسیاری زنان و دختران غیرمسلمان و حتی مسلمان را دغدغه خودنمایی و نگاه‌ربایی و آرایش و… تسخیر کرده است… ( آیه 29 سوره نور(ص353) را هم ببینید)

————
لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَنْ تَدْخُلُوا بُيُوتًا غَيْرَ مَسْكُونَةٍ فِيهَا مَتَاعٌ لَكُمْ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَكْتُمُونَ
عیبی ندارد که بدون اجازه و برای کارهایتان به اماکن عمومی رفت‌وآمد کنید. خدا قصدوغرضتان را در رفت‌وآمد به این مکان‌ها می‌داند، چه آشکارش کنید چه پنهان.
آیه ۲۹ سوره نور …

📗توضیح :
یعنی رفتن به اداره ، پاساژ ، مطب ، مسجد و هرمکان عمومی دیگری باید به نیت انجام دادن کاری باشد … نه به منظور دزدی و اذیت و آزار ، بطالت یا گناه و وقت‌گذرانی و…. ؛ زیرا خدا همه را میداند و براساس نیت افراد، از آن ها حساب خواهد کشید. ( آیه 33 سوره احزاب (ص422 ) را هم ببینید )

————
براساس کتاب قرآن کریم – ترجمه و توضیح مترجم : استاد علی ملکی


حریم من حجاب من [ بخش پنج ] ؛ رعایت حجاب در محل کار

بشنوید »

رعایت حجاب در محل کار

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


متأسفانه در برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی یا غیردولتی زنان و مردان مجبورند در تمام ساعات اداری در یک اتاق یا در کنار هم مشغول به فعالیت شوند.

این اختلاط که با مبانی و ارزش‌های دینی و اسلامی تعارض دارد، باعث بروز و ظهور مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی می‌شود، چون هرچند هم زن و مرد از درجه تقوای بالایی برخوردار باشند، باز شیطان در کمین چنین لحظه‌ها و موقعیت‌هایی است: نگاه‌های خیره‌کننده، وارسی حرکات و رفتارهای یکدیگر، فراهم شدن زمینه برای صحبت‌های غیرکاری و…

اما کسانی هم هستند که در چنین موقعیت‌هایی حواسشان به حفظ حریم‌ها هست. زنان و مردانی که رعایت اصل حریم در روابطشان با نامحرمان از ضروریات است. چون می‌دانند اگر حریم‌ها شکسته یا کمرنگ شوند، حیا و عفاف افرادِ ضعیف‌النفس مخدوش شده و احتمال لغزش و خطا از سوی آن‌ها افزایش پیدا میکند.

🍀 پیشنهاد:
با همکار نامحرم وارد صحبت‌های غیرضروری نشوید.
مسائل خانوادگی‌تان را در محیط کار مطرح نکنید.
در ساعات غیر اداری با همکارانتان پیامک رد و بدل نکنید.

📚 این هم دلیل :
از پیامبر صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله روایت شده است که:
اِشتَدَّ غَضَبُ اللّه عز و جل عَلَی امرأةٍ ذاتِ بَعلٍ مَلَأتْ عَینَها مِن غَیرِ زَوجِها أو غَیرِ ذِی مَحرَمٍ مِنها، فإنّها إن فَعَلَتْ ذلکَ أحبَطَ اللّه‏ُ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتهُ، فإن أوطَأتْ فِراشَهُ غَیرَهُ کانَ حَقّا عَلَی‏اللّه أن یُحرِقَها بِالنارِ بعدَ أن‌یُعَذِّبَها فی قَبرِها.

زن شوهر داری که چشمش را از مردی جز شوهر خود، یا نامحرمی پُر کند، خشم خداوند عز و جل بر او فزونی گیرد؛ که اگر چنین کند، خداوند همه اعمال او را باطل گرداند و چنانچه به شوهر خود خیانت ورزد، بر خداست که او را بعد از عذاب در قبر، به آتش دوزخ بسوزاند.

بحار الأنوار، ج ۷۶، ص ۳۶۶


چرا حجاب را دوست داریم؟

بیایید یکی دو آیه قرآن کریم درباره رعایت حجاب توسط دختران و پسران را بخوانیم … همراه نوجوانیا باشید …


وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

به بانوان باایمان هم دستور بده چشم‌چرانی نکنند و اندام جنسی‌شان را از نگاه دیگران بپوشانند و جز آنچه به‌خودیِ‌خود پیداست، زیور و آرایش خودشان را به‌نمایش نگذارند(1) و با روسری‌ها‌و مقنعه‌هایشان گردن خود را هم بپوشانند. (2)

زیور و آرایش خودشان را هم به‌نمایش نگذارند، مگر برای این افراد: شوهرهایشان، پدرهایشان، پدرشوهرهایشان، پسرهایشان، پسرهای شوهرانشان، برادرهایشان، برادرزاده‌هایشان، خواهرزاده‌هایشان، بانوان مسلمان، کنیزان و غلامان خودشان حتی اگر مسلمان نباشند، مردان عقب‌افتاده‌ای که به جنس مخالف میلی ندارند یا کودکانی که چشم‌وگوششان‌هنوز باز نشده است.

همچنین، طوری راه نروند که صدای زیورهای مخفی‌شان جلب توجه کند. (3) ای مؤمنان، همگی با اجرای امر و نهی‌های الهی در زندگی، راه خدا را طی کنید تا خوشبخت شوید.

آیه ۳۱ سوره نور

📗 توضیح مترجم قرآن کریم :
1- البته دستور ندادن به پوشاندن زیور و آرایش ظاهری معمولی و متعارف برای زنان ، مجوزی برای نگاه کردن مردان به آنها نیست . هم چنین زیور غیرمتعارف و آرایش غلیظ باید از نکاه مردان پوشانده شود …
2- آیه 59 سوره احزاب ( ص426) را هم ببینید .

3- مثل خلخال و کفشهای پاشنه دار که صدای تق‌تق آنها توجه مردان نامحرم به خود جلب میکند. همچنین زنان نباید دستانشان را طوری تکان دهند که صدای النگو و دست بندشان توجه نامحرم را به خود جلب کند…

براساس قرآن کریم – ترجمه استاد علی ملکی


قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ

پیامبر! به مردان باایمان دستور بده چشم‌چرانی نکنند و اندام جنسی‌شان را از نگاه دیگران بپوشانند. این ‌کار به پاک‌بودنشان بیشتر کمک می‌کند؛ زیرا خدا از ریزه‌کاری‌های رفتارشان آگاه است.

آیه ۳۰ سوره نور


حریم من حجاب من [ بخش ششم ] ؛حجاب داشتن در تفریح

بشنوید »

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


تفریح یعنی بر هم زدن نظم روزمره زندگی و خط کشیدن بر روی عادت‌ها.

شاید همین باعث می‌شود که بعضی خانم‌ها موقع رفتن به پارک یا دریا و… روی عادت‌های لباس پوشیدن‌شان را هم خط می‌زنند و حجاب‌شان کمی تا قسمتی کم‌رنگ می‌شود.

انکار نمی‌شود کرد که داشتن حجاب کامل برای خانم‌ها دست و پاگیر است و مانع آزادی و تحرک در تفریح‌گاه‌ها می‌شود؛ اما زنانی هم هستند که رعایت باید و نبایدهای خدا را از هر چیزی در زندگی مهم‌تر می‌دانند و حاضر نمی‌شوند به خاطر یکی دو ساعت لذت بردن بیش‌تر، پا روی خط قرمزهایی که خداوند کشیده بگذارند.

🍀 پیشنهاد :
به تفریح‌گاه‌های ویژه بانوان بروید.
به تفریح‌گاه‌های طبیعی بکر و خلوت بروید.
تفریحات بی‌نیاز از خودنمایی و اختلاط را انتخاب کنید

📚 این هم دلیل :
در قرآن مجید آمده است: وَلَا یضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِن.

همچنین، طوری راه نروند که صدای زیورهای مخفی‌شان جلب توجه کند…
سوره نور، آیه۳۱


چگونه حجاب را رعایت کنیم؟

حریم من حجاب من در جشن ها و عروسی … [بخش هفت ]

بشنوید »

دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام


جشن‌های مختلط عروسی و تولد و… موقعیت‌های بسیار وسوسه‌کننده‌ای هستند برای کم‌رنگ شدن حجاب‌ها و پررنگ شدن آرایش و نادیده گرفتن محرم و نامحرمی و یک شب هزار شب نمی‌شود.

بعضی عروس خانم‌ها و حتی مهمان‌ها هم که این‌طور برای‌شان جا افتاده که شب عروسی یک شب استثنایی است و احکام خدا تا اطلاع ثانوی کان لم یکن اعلام شده است.

اما هستند خانم‌هایی هم که یا در این طور جشن‌ها اصلا شرکت نمی‌کنند و یا اگر به دلایلی در چنین موقعیت‌هایی قرار بگیرند جوگیر نمی‌شوند و حکم خدا را به بهانه‌های واهی تعطیل نمی‌کنند.

آن‌ها خوب می‌دانند که عالم محضر خداست، یعنی همه جای عالم، همیشه محضر خداست، از جمله مجلس عروسی و شبی که هزار شب نمی‌شود.

🍀 پیشنهاد :
در عروسی های مختلط شرکت نکنید.
حضورتان را در این‌گونه مجالس کوتاه و محدود کنید.
در مقابل تمسخرها و طعنه‌ها قوی باشید.

📚این هم دلیل :
از پیامبر روایت شده است که: یرَاقِبَنی بِاللّیل وَ النّهَارِ عِنْدَ کلِّ سَیئة وَ معصِیه.
خداوند شب و روز در هر کار زشت و گناهی مرا را می‌بیند.

ارشاد القلوب، ج۱، ص ۲۰۴


ممنون که تا اینجا همراه نوجوانیا بودید… دو بخش از این صفحه مانده است… یک : معرفی چند مطلب دیگر برای درک بهتر موضوع و تکمیل دانسته های شما دو : خواندن یک آیه دیگر از قرآن کریم ، کتاب آسمانی‌مان …

لینک های مفید برای تحقیق درباره رعایت حجاب و چادر پوشیدن …

پبشنهاد می کنیم سه مطلب را در ادامه بخوانید »

1- آخرین آمار تجاوز با آزادی های غیر یواشکی [ چرا گناه کاران سعی می‌کنند گناه را زیبا نشان دهند؟ ]

2- رخ عیان نکن دختر نجیب… [+ ویدیو سخنان استاد ماندگاری درباره تفاوت پوشش در ایران و اروپا ]

3- چگونه حجاب داشته باشیم ؟ [بایدها و نبایدهای پوشش صحیح برای پسران و دختران با زبان تصویر] + 15 نکته مهم


و خدا درباره حجاب فرمود … ” خود را کامل بپوشانند … ”

🍀 آیه ۵۹ سوره احزاب …

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مسلمانان سفارش کن که با چادرها و مانتوهایشان خود را کامل بپوشانند. این برای آنکه آنان را به پاک‌دامنی بشناسند و اذیتشان نکنند، بهتر است. برای خطاهای گذشته هم، خدا آمرزندۀ مهربان است.


أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ
مگر نمی‌داند که خدا او را می‌بیند؟!

آیه ۱۴ سوره علق

برای رعایت حق مولف باید این نکته را ذکر کنیم که بخشی عمده مطالب این صفحه توسط وب سایت ” محتوا نشر ” آماده و تولید شده است… محتوا نشر اولین پایگاه تخصصی انتشار محتوا بر اساس مناسبت های ملی مذهبی است ؛ پیشنهاد میکنیم نگاهی به موضوعات و مطالب این وب سایت بیندازید…

از شما مخاطبین نوجوانیا می خواهیم برای اینکه کنار ما باشید و جدیدترین مطالب را دریافت کنید، کانال های ما در ایتا @nojavania و در تلگرام @nojavania را عضو شوید 💚

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات