دسته‌ها
نوشته ها

دروغ های تکراری توسط بی بی سی و منوتو چرا منتشر میشود؟ 🔯 [بررسی شایعاتی در مسیر تحقیر ایران]


📄واکاوی چند شایعه پرتکرار که هدف آن‌ها تحقیر ملت ایران در مقایسه با سایر کشورهاست
🛑سیاه‌نمایی و تحقیر ایرانیان با توسل به دروغ

🔹یک از روش‌های عوامل رسانه‌ای وابسته به دشمنان ایران ، برای تحقیر و مایوس کردن مردم ایران، سیاه‌نمایی اوضاع ایران و بهشت جلوه‌‌دادن سایر کشورها است. شیطان های کارمند بی بی سی و منوتو و سعودی اینتر نشنال پیوسته به دنبال تحقیر مردم ایران ایران هستند.

🔹در این موارد عموما یک شایعه یا داستان خیالی در مورد کشورهای دیگر بیان و در ادامه با ایران مقایسه می‌شود.

🔹مرکز مقابله با شایعات سایبری، در ادامه به بررسی چند مورد از این دروغ‌پردازی‌ها پرداخته است که میخوانیم. همراه نوجوانیا باشید.

قدرتمندترین پاسپورت دنیا

🔸یکی از مواردی که مکررا در فضای مجازی با ایران مقایسه می شود، قدرت پاسپورت امارات است که ادعا می‌شود قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارد. (عکس شماره ١)
🔸این درحالی‌ست که ٣٨ کشور قبل از امارات وجود دارند که دارای رتبه بالاتری هستند و امارات بعد از آن‌ها در رتبه ١۴ قرار دارد.( برخی کشورها رتبه مشترک دارند)(عکس شماره ٢)

صفرشدن نرخ فقر در امارات

🔸یک خبر جعلی که دائما در شبکه‌های اجتماعی باز نشر می‌شود صفر شدن نرخ فقر در امارات است. (عکس شماره ٣)
🔸این در حالی‌ست که طبق آمار جهانی ٢٠درصد از مردم امارات زیر خط فقر قرار دارند و این امار برای ایران ۱۹ درصد است که در وضعیت بهتری نسبت به امارات قرار دارد.(عکس شماره ۴)
🔸جالب آن است که امارات متحده عربی یکی از ده کشور ثروتمند جهان است و با این وجود درصد زیادی از مردم در فقر زندگی می‌کنند.

دستگاه توزیع لوازم و غذای رایگان در انگلیس

🔸این شایعه بارها در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی خبرگزاری‌های داخل کشور بازنشر شده که در آن ادعا‌شده دستگاه‌های توزیع لوازم و غذای رایگان برای فقرا در انگلیس وجود دارد که هر فرد نیازمندی با استفاده از کارتی که در دست دارد می‌تواند سه وعده غذای روزانه و برخی لوازم مورد نیاز را از این دستگاه بردارد.(عکس شماره ۵)

🔸با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، در انگلیس تنها یک دستگاه اینچنینی، با توزیع ١٠٠ کارت بین نیازمندان به صورت ازمایشی مورد استفاده قرار گرفت که این اقدام پس از چند ماه با انتقادات شدیدی مواجه شد به همین دلیل این دستگاه در سال ٢٠١٨ برای همیشه جمع شد.(عکس شماره ۶)

🔸لازم به‌ذکر است که همین یک دستگاه هم توسط یک موسسه خیریه انگلیسی طراحی شده بود اما در شبکه‌های‌ اجتماعی به گونه‌ای وانمود می‌شد که وجود چنین دستگاه‌هایی در انگلیس امری عادی و همیشگی است.


شبکه های دروغ گوی اسرائیلی – انگلیسی

فراموش نکنیم وب سایت ها و صفحات مجازی که تحت نظر شیطان فعالیت میکنند ( از جمله بی بی سی و منوتو و… ) همیشه سعی میکنند علیه همه کسانی که برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکنند اخبار دروغ منتشر کنند و آنقدر دروغ را تکرار کنند تا همه جا پخش شود.

مومنین و مردم مسلمان از دروغ و غیبت و قضاوت و تهمت و… دوری میکنند و از این گناهان میترسند اما کارمندان بی بی سی که از مدفوع ملکه انگلیس میخورند یا کارمندان شبکه منوتو که زیرخواب نتانیاهو هستند یا شیطان های مقیم سعودی اینترنشنال که ادرار بن سلمان وهابی را میخورند از دروغ و تهمت و غیبت و نمیترسند بلکه آن را در پازل فعالیت روزمره قبول دارند. لعنت خدا بر آن ها

قرآن بخوانیم :

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلي‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ

ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر فاسقی خبری برای شما بیاورد ، درباره آن تحقیق کنید ، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید!

سوره حجرات آیه شش


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات