دسته‌ها
نوشته ها

برای دختر همسایه ؛ درباره ویدیویی گناه آلودی که کانال های به ظاهر دین دار منتشر کردند

تقریبا ۲۰ آبان ۱۴۰۱ بود که کانال ها و سایت هایی که خودشان را دین دار می دانند ویدیویی با عنوان « برای دختر همسایه » یا « پیام دختران افغانستان برای ایران» منتشر کردند…

ویدیویی که با احتمال بالا ساخته و پرداخته دست رسانه هایی است که با پول نفت و با پول های دریافتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ویدیو را ساخته اند…

اما کدام سپاه پاسداران ؟ متاسفانه نتوانستیم به درستی به جوانان و نوجوانان این مسئله توضیح دهیم که دو گروه در سپاه پاسداران وجود دارد… گروه یکم که باقیمانده های طرفداران بنی صدر هستند و گروه دوم طرفداران شهید بهشتی …

این روزها گروه یک ( خط استحسان و خط عرفی سازی و خط یاران بنی صدر ) که کمی قدرت و گستاخی بیشتری پیدا کرده ، پول پاشی میکند و با نشر چنین ویدیوهایی سعی میکند خلاف احکام شریعت و نظر مراجع تقلید ، مسیر کثیفی را برای گسترش خوانندگی زنان هموار کند…

بیایید با هم نکاتی درباره این ویدیوی گناه آلود و شیطانی که هموار کننده مسیر نشر ویدیوهای بیشتری با خوانندگی زنان ( خلاف احکام شرعی ) است را هموار میکند؛ همراه سایت NOJAVANIA باشید…


کانال عصرانه – تقی شجاعی در ایتا نوشته است :

حدود ۵۰ روز است که تاوان ایستادن بر سر قانون حجاب را که یک حکم الهی است می‌دهیم و دست کم ۳۵ شهید برای ایستادن روی این حکم داده‌ایم، و میلیاردها تومان خسارت دیده‌ایم.

و حالا بعد از اینهمه ایستادن و خون دادن؛ این روزها یک عده راحت و نرم دارند سرود زیبایی را از دختران افغان در پاسخ آن ترانه‌ی مزخرف شروین حاجی‌پور دست به دست می‌چرخانند که علما در آن به اختلاف افتاده‌اند که آیا غناست؟ نیست؟ تقویت جبهه انقلاب است؟ نیست؟

کافی بود همین سرود را آن طرفی‌ها در رثای آزادی مطلوب خود می‌خواندند. آن وقت چه می‌گفتیم؟ همین ما که الان از آواز این دختر خانم‌های همسایه خوش‌مان آمده آیا چپ و راست مشت‌شان نمی‌زدیم و جیغ نمی‌زدیم که دیدید؟ دیدید اینها هدف‌شان از آزادی این است؟!

رهبر فرمود جایی که سفت نیست پایتان را نگذارید. حالا اینکه تو این سرود و آواز را غنا تشخیص ندادی دلیل بر غنا نبودن و حرمت آن نیست. به فرض اصلا حلالِ حلال هم که باشد؛ ما تا وقتی خودمان درگیر استانداردهای دوگانه‌اییم داد زدن‌هامان باد هواست.

منبع : https://eitaa.com/asraneh313


آقای سید احمد رضوی در کانال صراط در ایتا نوشته ای منتشر کردند که میخوانیم :

◀️ باور بفرمائید حل این شبهه (کلیپ برای دختر همسایه) خیلی سخت نیست!!

1️⃣ قدم اول: آیا این خوانش غنا هست یا نیست؟
🔸 کافیست بدون حب و بغض این خوانش را بررسی کنیم تا به غنا بودن آن پی ببریم( طبق توضیحات مندرج در سایت رهبری در این خصوص https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823 به راحتی برایمان مکشوف میشود که این خوانش غناست)

2️⃣ قدم دوم: این خوانشِ غنا، توسط زن بوده یا مرد؟
🔸 کافیست به چهره یکی از خوانندگان نگاه کنیم تا بر زن بودن آن صحه بگذاریم

3️⃣ رجوع کنیم به استفتاء رهبری ( https://www.leader.ir/fa/content/23822/ ) ؛ رهبری صریحا میفرمایند “بطور کلی گوش دادن به صدای زن اگر به صورت غنا باشد، جایز نیست”

🔸 در اینجا هیچ شرط و انقلت و اما و اگری در اینکه این غنا باید لهو مضلّ یا مضلّ عن سبیل الله و یا هر کلید واژه دیگری نیاورده اند. صریحا فرمودند اگر صدای زن غنا باشد گوش دادن به جایز نیست ( اینکه ما به خوانش مسیح علینژاد برای خاتمی هم نقد داریم به همین دلیل غنا بودنش هست نه مباحث دیگر)

👈 بحث لهو مضلّ یا مضلّ عن سبیل الله را برای خوانش مردان در غنا بکار ببرید نه زنان؛ خوانش زن همینکه غنا شود جایز نیست، موجب تهییج شهوت یا مستلزم مفسده مضاف بر غنا میشود. به کلام رهبری خوب دقت کنید:👇👇

🔴 بطور کلی گوش دادن به صدای زن #اگر به صورت #غنا باشد #یا موجب #تهییج شهوت یا مستلزم #مفسده دیگری‌ شود، #جایز نیست.

👈 یعنی اگر یکی از این سه شرط را داشته باشد نه اینکه هر سه شرط را داشته باشد: غنا باشد #یا تهییج شهوت #یا مفسده

👈 اگر میفرمودند غنا باشد #و تهییج شهوت #و مفسده آنگاه میتوانستیم بگوییم صرفا غنا بودن شرط جایز نبودن نیست بلکه باید سه شرط را همزمان داشته باشد.

◀️ فقط کافیه حب و بغض مان را در این خصوص کنار بگذرایم تا حقیقت بر ما مکشوف شود.

◀️ ضمنا کمی به #قبح_شکنی این کلیپ هم فکر کنیم، جای دوری نمیرود. تصور کنید قبح خواندن زنان شکسته شود، از فردا صدها زن خواننده (چه تک خوان چه هم خوان) شروع به ضبط و نشر صدای خود میکنند و این میشود آغاز راه سلبریتی های خواننده زن و ظهور گوگوش ها و هایده ها و سوسن های فراوان در دامان ج.ا.ایران؛ آنوقت من و شمای انقلابی چگونه میخواهیم آنان را نقد کنیم وقتی خودمان آغازگر این قبح شکنی بوده ایم؟!!

✍️ سید احمد رضوی

منبع » https://eitaa.com/s_a_razavi

فتوا و نظر امام خامنه ای درباره تک خوانی زن و گوش دادن آن

منتشر شده در کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی خامنه ای در لینک [ https://eitaa.com/leader_ahkam/1666 ]

📚 گوش دادن به خوانندگی زن 💠

سؤال: آیا گوش دادن به صدای #خواننده زنی که #تک_خوانی می کند، برای مرد نامحرم حرام است؟

پاسخ : از گوش دادن به آن که معمولا مفسده دارد، اجتناب شود.

درباره موسیقی غنا و تک خوانی زنان و ویدیوهای گناه آلود و…

🔰 از چه زمانی تکخوانی زن در تفکر انقلابیون از حرمت خارج شده است؟!🤔

🔸 آیا یکی از اهداف دشمن همین قبح شکنی در موضوعات مرتبط با زن ( حجاب، موسیقی، اختلاط و …) نبوده است؟!!!🤔

🔹 چه شده که یک روز گفتگو با یک زن بی حجاب در انظار عمومی را بصورت گسترده و با افتخار منتشر میکنیم؟! و روز دیگر تکخوانی یک زن؟!!

🔹 آیا در تفکر یک انقلابی، هدف، وسیله را توجیه میکند؟!

🔸 مراقب دو طرف بام باشیم👌

اطلاعات تکمیل درباره کلیپ برای دختر همسایه و پیام دختران افغانستان

✅ حکم گوش دادن به صدای زن

🔰 آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای

-اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت #غنا_نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست.

🔰 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

-س: شنیدن صدای آواز زن برای مرد نامحرم چه حکمی دارد؟

ج: حرام است.

-س: آیا گوش دادن به موسیقی‌هایی که زنان می‌خوانند، ولی آرام هستند و مناسب مجالس فساد نیستند، هم اشکال دارد؟

ج: حرام است.

◀️ تعریف غنا:
🔸غنا بدون مد به معنای بی‌نیازی و با مد همان آواز خواندن است. [راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، (دفتر نشر الکتاب، دوم، ۱۴۰۴ ه) ص۳۶۶. ]
🔸بعضی هم به معنای آواز یا کشیدن آواز معنی نموده‌اند. و بعضی دیگر به معنای نیکو کردن صورت یا نازک نمودن آن معنی نموده‌اند. [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱. ]

🔹غنا در اصطلاح فقهاء عبارت است از کشیدن صدا و آواز، با دو شرط: یکی این‌که دارای رفت و برگشت و گردانیدن آواز در حلق باشد (= ترجیع). دیگری طرب آور باشد: یعنی در انسان حالت خفت و سبکی خاصی به وجود آورد که باعث شدت حزن و یا خوشحالی زیاد می‌شود و بعضی‌ها قید لهوی بودن را هم اضافه نموده‌اند [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱.]

🔹در نتیجه فرق آن دو این شد که موسیقی از نوع آهنگ و صداهایی است که توسط آلات خاص و یا حرکت‌های طبیعی ایجاد می‌شود. نوع حرام آن موسیقی است که متناسب مجالس لهو و لعب، و اهل فسق باشد که تمام فقهاء این نوع موسیقی را حرام می‌دانند، ولی اگر متناسب با مجالس لهو و لعب و اهل فسق نباشد به نظر برخی از فقها حرام نیست ولی غنا صوتی است که توسط انسان، با گرداندن صوت در حلق «ترجیع» ایجاد می‌شود.

◀️ خلاصه کلام؛ وقتی یک زن، صدایش را نازک کند، با آن لحن و وزن دهد و … چه با موسیقی باشد چه بدون موسیقی، چه قرآن بخواند چه شعر حافظ و فردوسی و چه آهنگ گوگوش، در چهارچوب غنا قرار میگیرد. حال ما چه با قصد لذت و ریب گوش کنیم چه بدون قصد لذت هم فرقی ندارد.

🔰 استفتائات رهبری در مورد موسيقى و غنا
🔸س ۱۱۳۸. مقصود از موسیقی و غنا چیست؟

ج. غنا یعنی ترجیع صدا به نحوی که لهوی مضلّ عن سبیل الله باشد که از گناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است. ولی موسیقی، نواختن آلات آن است که اگر به نحو لهوی مضلّ باشد، هم بر نوازنده و هم بر شنونده حرام است. و اگر به آن نحو نباشد، فی نفسه جایز است و اشکال ندارد.


🔹 میدونید چرا داریم در خصوص موضوع خوانندگی زن در سرود ” برای دختر همسایه ” مقاومت میکنیم؟!

🔸 چون نگاهمان در این خصوص سوگیری شده و آغشته به حب و بغض هست

🔹 یعنی از این زاویه نگاه میکنیم که چقدر محتوای خوبی داره، چقدر در بین اقشار خاکستری تاثیر گذار هست، چه بدل خوبیه در مقابل شعرخوانی شروین حاجی پور، چقدر خنثی کننده شبهات دشمن هست و … چون داریم اینگونه به این ویدئو نگاه میکنیم و در خصوص آن دچار حب و بغض سیاسی شده ایم باعث میشه اشکالات شرعیش رو یا نبینیم یا کم اهمیت بدونیم!

🔹 این نوع نگاه سوگیری شده باعث میشه ما نتوانیم به یک تحلیل دقیق و معقولانه برسیم

🔰 سوال: کدام نفرمان با گوش دادن به این ویدئو لذت نبرد؟! کیف نکرد؟! جگرش حال نیومد؟! به به نگفت؟! زیبائی دختران جوان به چشمش نیامد؟!

🔸 مراقب شیطان باشیم! خداوند در آیات متعددی از زینت دادن اعمال زشت توسط شیطان در برابر ما سخن گفته است مانند سوره انفال آیه 48 “وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ”

✍️ سید احمد رضوی [ https://eitaa.com/s_a_razavi ]


کتاب درسنامه غنا و موسقی و بررسی کلیپ شیطان برای دختر همسایه و افغانستان

🔰 کمی کتاب درسنامه غنا و موسقی برای اساس متن درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) را مطالعه کنیم تا بهتر به این موضوع اشراف پیدا کنیم👌 👇👇 https://oniketab.ir/product/gena-mosigy

✅ غنا بودن یا نبودن؛ مسئله این است!

🔰 در خصوص غنا، انواع و اقسام آن و همچنین شرایط و کیفیت آن مطالعه دروس “بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم و سی‌ام و سی‌ویکم” از جلد دوم «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است که در ذیل لینک آن را جهت مطالعه عزیزان قرار میدهم.

مشروح : https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823

🔰 چند نکته در پاسخ به چند شبهه پیرامون بحث کلیپ ” برای دختر همسایه”

1️⃣ طبق فرموده رهبری:” آواز­خوانی در مجالس لهو و فسوق با آوازخوانی در غیر مجالس لهو و فسوق تفاوتی ندارد. ممکن است شخصی غزلی از حافظ بخواند و شنوندگان به عالم معنا توجّه کنند و ممکن است همین شخص در مجلس دیگری همین آواز و همین غزل را بخواند و دیگران کف بزنند و برقصند. بنابراین مقوّم معنای غناء این نیست که مخصوص مجالس لهو و فسوق یا متناسب با مجالس لهو باشد.”

🔸 لذا اینکه محتوای خوانش این کلیپ منطبق بر تقویت جبهه انقلاب است دلیلی بر چشم پوشی بر احکام شرعی نیست.

2️⃣ طبق فرموده رهبری یکی از قیودی ­که متقوّم مفهوم غنای است داشتن نظم موسیقایی است و در توضیح این موضوع میفرمایند: “نظم موسیقایی این است که کسی آهنگی را طبق دستگاه و مقامی شروع کند و به روال صحیح آن تا آخر آواز پیش ببرد؛ این را می‌گویند نظم موسیقایی که اگر خلاف این رفتار کند، اهل موسیقی آن را زشت می‌شمرند.”

🔸 لذا تک خوانی ابتدای کلیپ نیز در جهت نظم موسیقایی آن سرود قلمداد میگردد و با عباراتی چون عادی خواندن و دکلمه گفتن و … نمیتوان آن را چهارچوب شرایط غنا خارج نمود.

3️⃣ طبق فرموده رهبری: “باطل بودن کلام هم دخالتی در مفهوم غنا ندارد. ممکن است غنا، کلام حق باشد، یا باطل. در هر دو صورت آوازخوانی و غنا صدق می‌کند.”

🔸 لذا اینکه بگوییم مفاهیم و معانی این کلیپ در درون جبهه حق تعریف میشود، پس غنا نیست، استدلال باطلی است.

4️⃣ طبق فرموده رهبری:” معیار در حرمت، اضلال شأنی است نه فعلی؛

🔹گاهی آوازی برای کسی مضلّ عن سبیل الله است، امّا برای دیگری نه؛ چراکه ممکن است تقوا و مراقبتش زیاد باشد و این چیزها در او اثر نگذارد یا اینکه زیاد شنیده و برایش عادی شده باشد؛ یعنی برای او مهیج و محرک نباشد. یا به دلیل دیگری باشد. بنابراین افراد مختلف‌اند. آیا حکم غناء نسبت به این­گونه افراد مختلف است؟
🔹 در شمول حرمت نسبت به این دو شخص و بین این دو حالت تفاوتی نیست. نمی‌توان گفت که اضلال در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا می‌کند، حرام و در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا نمی‌کند، حلال است. (مکاسب محرمه، ج۲۹۶، ص۵)

🔸 لذا اینکه گفته شود چون این کلیپ برای من یا برخی افراد ایجاد کننده حس شهوانی نیست پس مشکلی ندارد، استدلال صحیحی نیست.

👈 طرب‌انگیز بودن، نه تنها مقوم مفهوم غنا نیست، بلکه ملاک حرمت غنا هم نیست

👈ریتمِ تند شاخص غنای محرّم نیست

👈گر یکی از عناصر تشکیل‌دهندۀ غنا که عبارت است از صوت، کلام و خواننده، موجب لهو شد، این غنا حرام است

✍️ سید احمد رضوی { https://eitaa.com/s_a_razavi }


✅ میدونید اشکال کار کجاست؟!

◀️ اشکال کار اینجاست که وقتی مسیح علی نژاد برای خاتمی میخونه، میگیم وااسلاما، وااماما که یک زن برای یک مرد خوند؛ اما وقتی چند دختر افغانستانی چیزی رو که ما دوست داریم میخونن، میگم شرعا حلاله گوش بدیم و نشر بدیم و براش صدتا توجیه و کلاه شرعی میسازیم😔

◀️ یادمان باشد مردم هوشیار هستن و این دوگانگی ها را به خوبی می‌بینند و ما را قضاوت میکنند


✅ قبح زدایی و زشتی زدایی توسط کلیپ دختر همسایه

🔰 برای خاتمه این بحث برمیگردم به پیام اولم در این بحث؛ یکی از #اهداف کلان دشمن در ماههای اخیر #قبح زدایی از چند موضوع است:

1️⃣ عفاف و حجاب

🔸 اینکه میبینیم در ماههای اخیر یکی از نقاط تمرکزی دشمن بر روی گزاره های مرتبط با عفاف و حجاب مانند: تخریب جایگاه گشت ارشاد و افزایش تظاهر به بی حجابی در جامعه بوده است در جهت قبح زدایی آن در جامعه برای پیشبرد اهداف آتی خود در بین مردم ایران است.

🔸 انتشار گسترده تصویر آن زن بی حجاب در راهپیمایی 13 آبان، یکی از اشتباهات جریان انقلابی بود که به این قبح زدایی کمک شایانی کرد.

2️⃣ زن، زندگی، آزادی

🔸 این شعار نیز خود گویای اهداف رو و پشت پرده دشمن در جهت ترویج بی بندو باری و ولنگاری فرهنگی در جامعه است که نقطه تمرکزی آن بر زنان قرار گرفته است. یکی از شئون این قبح زدایی را میتوان در خوانندگی زنان در جامعه دید که ویدئوی “برای دختر همسایه” یکی از مصادیق آن است.

🔸 وقتی قبح خوانندگی زنان در افکار عمومی زدوده شود، پس از آن شاهد تعداد کثیری از کلیپ های اینچنینی در جامعه ای خواهیم بود که خوانندگی زنان را پذیرفته است. حال، چه گروهی بهتر از جریان انقلابی برای این صف شکنی و قبح زدایی؟!!

🔸 وقتی ما پذیرفتیم این ویدئو شرعا مجاز است، دیگر پس از این نمیتوانیم در مقابل چنین ویدئوهایی که جریان غربگرا با آن قدرت رسانه ای که در اختیار دارد ایستاده و دست به نقد بزنیم!!

🔹 چرا؟!! چون ما خود، آغازگر انتشار چنین موضوعی بوده ایم. دشمن به همین راحتی ما را خلع سلاح میکند!😔

3️⃣ حرمت امام جامعه

🔸 یکی دیگر از برنامه های عملیاتی دشمن بخصوص در طول دو ماه اخیر قبح زدایی از حرمت امام جامعه در افکار عمومی است. اینکه میبینیم عده ای مزدور یا غافل شعارهایی نامتعارف یا الفاظی رکیک نسبت به رهبری در جامعه سر میدهند و بصورت فزاینده ای در رسانه ها ضریب میخورد گواهی بر این راهبرد دشمن است که میخواهد در میان مدت و بلندمدت حرمت و جایگاه رهبری را در افکار عمومی تضعیف کند.

❇️ مقام معظم رهبری فرمودند: “چه‌طور دشمن را بشناسیم؟ چه‌طور تمایلات او را کشف کنیم؟ چه‌طور بفهمیم که این کار به نفع دشمن یا به ضرر دشمن است؟ این همان نقطه‌ اساسی است. این همان جایی است که به #اهتمام کامل، مطلقاً سهل‌انگاری نکردن و هوشیاری و بیداری کامل احتیاج دارد. اگر هم در جایی برای انسان مطلب روشن نیست، آن جا نباید حرکت کند. اگر دیدید زیر پا محکم است، پا بگذارید؛ اگر دیدید مشکوک است، پا نگذارید. بنابراین محافظه‌کار نباشید، اما هوشیار باشید؛ این، آن #خطسیاسی است. البته سخت است و آسان نیست؛ اما شما هم #مردکارِ_سختید؛ بسیجی هستید و باید این کار سخت را به عهده بگیرید.۱۳۸۶/۰۲/۳۱”

◀️ هوشیار باشیم تا ناخواسته تکمیل کننده پازل دشمن نباشیم

✍️ سید احمد رضوی { https://eitaa.com/s_a_razavi }


✅ مبارزه در حوزه های قدرت

🔰 چه بخواهیم، چه نخواهیم، اکثریت دختران انقلابی و خانواده مذهبی که شاکله نیروهای جریان انقلابی هستند از حضور در حوزه هایی همچون خوانندگی زنان، ورزشهای قهرمانی، هنرپیشگی و … بنا بر اصول و عقاید خود، خودداری میکنند. لذا ورود و مبارزه در این حوزه ها با جریان غربگرا که حوزه تسلط و قدرتش است، یک اقدام شکست خورده از پیش است.

🔰 ما بر اساس باورهای اعتقادی و انقلابی خود نمیتوانیم در این حوزه ها بازیگر چیره دست و پر قدرتی باشیم. لذا استفاده از #تک_موقعیت های به وجود آمده ای که در خوشبینانه ترین حالت دارای شبهات زیادی در درون جبهه انقلاب است، اشتباهی راهبردی و پاس گلی پر هزینه در جهت اهداف جریان غربگراست.

🔰قدرت جریان انقلابی در حوزه زنان، بیشتر موطوف به فعالیت های فرهنگی، شبکه های محلی، علم آموزی، مشاوره و تربیت دینی، حضور میدانی و … است که میبایست در طرح ریزی های عملیاتی خود بر روی آنها متمرکز شد.

◀️ مراقب باشیم، دشمن زمین بازی را از حوزه قدرت ما به حوزه ضعف ما منتقل نکند👌

✍️ سید احمد رضوی


کوتاه نوشته های مهم حجت الاسلام فاطمی صدر درباره کلیپ برای دختر همسایه…

هر متن در کادر قرمز ، جدا از بقیه و در ساعات متفاوتی در توییتر استاد محمد مهدی فاطمی صدر { https://twitter.com/fatemisadr_ir } یا کانال تلگرام ایشان { https://t.me/mmfs_om } منتشر شده است…

مذهبی صورتی، عقل سرخ ندارد؛ ذهن و زبانش صورتی است. عقل سرخ، عقل قدسی و حسینی است و صورتی‌ها عرفی و هرهریند…

این سفاهت تازه، برای دختر هم‌سایه، چه است؟ دفع فاسد به فاسد…

اگر از نوشتن شعار در خیابان نگرانی و برای مبارزه با آن گشتی سازمان می‌دهی و پهپاد بلند می‌کنی اما از برداشتن حجاب در خیابان ساده رد می‌شوی، در مشترک لفظی نظام و حفظ نظام، نظام را نظام قدرت می‌دانی و نه نظام شریعت…

هنوز کسی شک دارد که مسأله‌ی فرقه‌ی مصاف شریعت نیست؟ یا چه…

برای دختر هم‌سایه برای پسر هم‌سایه مفسده دارد…

که مغالطه‌ی شیب لغزنده؟ که عرف ایرانی برهنه شدن را بر نمی‌تابد؟ که هم‌این روسری را بر می‌دارند و تمام؟ صریح متن وحی را که پشت سر می‌نهید، سرشت فاجرها کف خیابان با مینی‌ژوپ آن‌ها شیرفهم‌تان می‌کند…

ما که اولویت را امری شرعی نمی‌دانیم که معطل احرازش باشیم؛ شما اما تا که جا کف خیابان باید برهنه شوند که حجاب شرعی و اقامه‌ی نرم تا سخت آن اولویت‌تان بشود؟ یا نخود سیاه بود؟ یا چه…

مذهبی صورتی هم‌آن عرزشی است؛ ارزش‌هاش از عین عرف شروع می‌شود نه از الف اسلام…

برای دختر هم‌سایه آخرین سرود سازمانی خط استحسان است؛ جریان انقلاب منهای فقاهت…

اکنون می‌دانیم فرقه‌ی ضاله‌ی مصاف از شریعت رد شده است و مهدویت هم چیزی جز کمربندی این پیچاندن و پیچیدن نیست…

برای دختر هم‌سایه یک خط‌کش است؛ خط‌کش جدایش خط استحسان از خط اجتهاد، اسلام متوسط از اسلام محمد، انقلابی‌های عرفی از انقلابی‌های شرعی…

عرزشی از ارزشی‌ها، یواش‌ها از تنوری‌ها، صورتی‌ها از سرخ‌ها، متفنن‌ها از متعبدها، را پای بساط آوازخوانی زن‌ها می‌توان تفکیک کرد…

برای دختر هم‌سایه سرود تسلیم است؛ برادران صورتی ما زیرپوش‌های سپیدشان را سر دست گرفته‌اند…

می‌گفتند: این مراجع پیرمرد چه می‌فهمند که بر ورود زن‌ها به ورزش‌گاه مردها مفسده بار می‌کنند؟ شهدای جنگ احزاب حجاب اگر سه‌رقمی شوند هم امید ندارم بفهمید آن‌ها در خشت خام، ام‌روز را چه می‌دیدند…

سال‌ها شریعت‌مدارهای ارد را متعمق و متعصب و متشدد و متحجر و متصلب خوانده‌اند و اکنون که آن‌ها را مذهبی صورتی می‌خوانند می‌گویند: اوف شدیم…

خط مقدم جنگ احزاب حجاب را بی مقاومت خالی کردند و گفتند: دیدید درد نداشت؟ دردش را چند هفته بعد آن طلبه به قتل صبر در اکباتان کشید…


نظرات مردم درباره کلیپ برای دختر همسایه و خوانندگی دختران

اما دیگر مردم در شبکه های اجتماعی درباره ویدیو شیطانی برای عادی سازی خوانندگی زنان که با اسم « برای دختر همسایه » منتشر شده … چه نوشته اند … :

🔗 آقای حسین مروتی (@morovati98) نوشته است :
«دیدید زنان وارد ورزشگاه شدند و اصلا هم درد نداشت؟ هم به ما آبروی بین المللی داد، هم سوپاپ اطمینانی شد تا این جماعت معترض، مشکلات امنیتی ایجاد نکنند»
این گزاره ها برخی از ادعاهای اصحاب بدیم بره در مسائل فرهنگی بود.
وقایع اخیر فرصت مغتنمی برای سنجش توفیق عملکرد ایشان به دست داده.

در پاسخ به آقای مروتی ، آقای مصطفی (@MHozeh) نوشته اند :

در حکایته که سارقی را دیدند مشغول کار، گفتند چکار می‌کنی؟ گفت دُهُل می‌زنم، پرسیدند پس چرا صدا ندارد؟ گفت صدایش فردا بلند می‌شود
خاکریز اول جنگ شناختی را ما در ورزشگاهها از دست دادیم
خدا هم جزایش را بهمان چشانید
عقب نشینی از احکام الهی بی جزا نیست

🔗 مشتی مَمَد (@mashti_mamad) نوشته:
باید حق رو گفت؛ ولو اینکه خوشایند دوستان نباشد.

ترانه‌خوانی زنان هیچ تناسبی با ارزش‌های انقلابی اسلامی ندارد. فتوای اخیر رهبری هم «اجتناب از گوش دادن به خوانندگی زنان» است.

🔗 محمد حسین فاضلی (@fazeli_m_h) نوشته:

مذهبی‌صورتی ها همان غیرمذهبی هایی هستن که توجیه های دینی بلدن

🔗 مشتی مَمَد (@mashti_mamad):
فتوای رهبری عوض شده:
از گوش دادن به #خوانندگی_زن اجتناب شود؛ چون معمولاً #مفسده دارد.

برای دختر همسایه
برای دختر همسایه

توضیح کامل‌تر: گوش دادن به غنا کلاً حرام است؛ چه زن بخواند چه مرد.

صدای معمولی خانم‌ها اگه به قصد لذت یا شهوت نباشه و مفسده دیگری نداشته باشه، جایز است. خوانندگی زن کلاً حرام است.


🔗 علیرضا اکبری (@edalat14522) :

مذهبی‌صورتی‌ها پاسح دهند:
اگر لَجمَن در همان دعوای پشت در ورزشگاه می‌ماند عاقلانه‌تر نبود؟

بالأخره صورتی‌ها فهمیدند عقب‌نشینی موجب حملات پی در پی می‌شود یا نه؟

🔗 🚩 مهدی🚩 (@mahdishata):
از هرچه عقب نشینی کنیم چند برابر بیشتر سرمون بلا میاد
از حکومت عقب نشینی کنیم دادگاه‌های اعلام کفر و برائت از اسلام برامون تشکیل خواهند داد. کاری که بعد از امیرالمومنین خلفای ملعون اموی انجام در حق ایشون انجام دادند

🔗 محمد مهدی فاطمی صدر (@fatemisadr_ir):
می‌گفتند: این مراجع پیرمرد چه می‌فهمند که بر ورود زن‌ها به ورزش‌گاه مردها مفسده بار می‌کنند؟ شهدای جنگ احزاب حجاب اگر سه‌رقمی شوند هم امید ندارم بفهمید آن‌ها در خشت خام، ام‌روز را چه می‌دیدند…

🔗 🇮🇷 ◦•●◉✿ąℓɪ✿◉●•◦ 🇮🇷 (@_Anticapitalism):
اگه جمهوری اسلامی به زنان بی حجاب آزادی بده حتما اونها با مسخره کردن زنان با حجاب و توهین بهشون باعث از بین رفتن تدریجی حجاب تو جامعه میشن!
والا ما دوتا شراب خور و عرق خور تو آشنایان و فامیلمون بودند هرچی مارو میدیدن میگفتن خاک برسرت شراب نمیخوری نمیدونی چیه عمرت به فناست و…
من شراب خور و عرق خور نشدم ولی قرار نیست کسانی که معتقد به دین هستند سختی بکشند چون دین نداران و غیر معتقدان ازاد باشند…

🔗 مصطفى (@MHozeh) :

آن چیزی که معروف شده به اسلام رحمانی، همان اسلام ساکن و خنثی است
اسلامی که نه قابلیت جلب حقی را دارد و نه قدرت دفع شرّ را
با اخم و تشر عُرف بزدلانه به لانه‌ای می‌خزد
و وهم اینرا دارد که اینگونه محبوب است
و این اسلام توسط کفر متحرک نابود خواهد شد

🔗 مشتی مَمَد (@mashti_mamad) :

آیا #غیرت یک مسلمان اجازه می‌دهد که ناموسش #ترانه بخواند و همه تماشا کنند؟
#برای_دختر_همسایه

🔗 مشتی مَمَد (@mashti_mamad):
برخی از دوستان انقلابی اگر اوایل #انقلاب بودند، می‌گفتند ما باید از ظرفیت #مجاهدین_خلق هم استفاده کنیم تا پیروز شویم.

الحمدلله که امام عزیز این اجازه را ندادند.
«وَ مَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا»


این صفحه به مرور تکمیل میشود…

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
نوجوانیا

از نوجوانیا

رسانه نوجوانیا ، رسانه دختران مسجدی و پسران مسجدی که با نظارت مومنین مسجدی و طبق متن فقه شیعی به نشر خبر و مقاله می‌پردازد. رسانه نوجوانیا از راه روشنگری برای درک بهتر موضوعات به مردم قدرت می‌دهد تا تصمیم درست بگیرند. گروه تحریریه نوجوانیا تلاش می‌کند در محیط رایان با دفاع از حق ، برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام عزیز قدم بردارد...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات